Saturday 9 November 2013

Love

its hard when you love someone that does't not love you.  we will feel suffer and deeply stress.
semua orang akan mengalami perasaan ini.  maknanya disini, perkara ini adalah biasa yang sebenarnya, cuma kita jangan terlalu memikirkanya.

apa yang penting kita luahkan perasaan itu kepada mereka yang kita minat itu, biarkan mereka tahu perasaan kita, tapi, ingat, bila luah perasaan, redha dengan jawapan yang bakal kita terima sama ada positif ataupun negatif.  juka positif dan mendapat tindak balas yang sesuai, maka, go on saja, tetapi, jika jawapan adalah tidak, sabar untuk seketika, bagi ruang kepada si dia, jangan memaksa orang untuk suka kita.

sebenarya perkara ini berlaku kepada diri saya. dan saya telah meluahkan perasaan itu.  Dia menjawab dengan baik, sangat sopan santun orangnya, walaupun cinta ini tidak diterima, saya cukup berpuas hati dengan jawapanya dan saya tetap akan menunggu jawapan yang lain. saya yakin Dia pasti akan datang nanti.

orangnya tidaklah cantik sangat pada pandangan saya, pada mata orang lain, mungkin tersangatlah cantik.  apa yang membuatkan saya suka kepada Dia kerana perangainya yang nakal, sangat banyak cakap, periang, dan sopan santun, pandai menjaga pergaulan, walaupun Dia dari bangsa lain, saya xkisah.!! :D

tidak mengapa lah budak, jika kamu menganggap saya sebagai kawan dahulu, maka saya masih lagi seperti kawan, jadilah seperti biasa, jangan berperangai pelik selepas kamu tahu hasrat hati ini.

ha lagi satu, perasaan tu kalau kita pendam, kita merana, sebab kita tak tahu status kita macamana, nanti satu kerja pun kita tak boleh buat kalau pikir masalah yang kecik tu, tak sepatutnya masuk dalam kepala.

saya berharap Dia baca entri ni, dan tahu apa yang terbuku dihati ini.

itu sahaja, sekian.

No comments:

Post a Comment